وی افزود: پیگیریهای مستمر برای رفع موانع اجرایی این پروژهها و تامین اعتبارات لازم در حال انجام است و انتظار میرود با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتمالانبیا(ص) روند اجرایی این طرح با سرعت بیشتری پیش برود.
معاون استاندار با تاکید بر نقش چهار تقاطع اصلی بروجرد در حل گرههای ترافیکی شهری ادامه داد: این تقاطعها علاوه بر تسهیل جریان عبور و مرور، به بهبود چهره شهری و افزایش رفاه شهروندان منجر خواهد شد و مجموعه فرمانداری تمام ظرفیتهای مدیریتی و نظارتی خود را برای بهرهبرداری هرچه سریعتر این پروژهها به کار گرفته است.
ولدی با اشاره به اینکه هماهنگی و تعامل سازنده میان نهادهای شهرستانی، استانی و ملی کلید عبور از تاخیرهای گذشته است، اضافه کرد: بروجرد با این طرحها، گام جدی دیگری در مسیر توسعه پایدار و تبدیلشدن به قطب اقتصادی و لجستیکی منطقه برمیدارد.
وی تاکید کرد: در پیگیری این طرح ها حضور فعال فرمانداری و نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در جلسات رفع موانع اجرایی، از جمله نشانههای همگرایی مدیریتی در سطح استان است، این مجموعه اقدامات در کنار برنامههای عمرانی حاکی از اراده جدی دولت و مدیران محلی برای خروج طرحهای زیرساختی از بنبست و قرار گرفتن شهر در مسیر توسعه واقعی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در سفر به بروجرد و بازدید میدانی از مسیر راهآهن دورود ـ بروجرد اظهار کرد: اجرای این کریدور ریلی بخشی از شریان ملی شمالغرب ـ جنوب کشور است و با تکمیل آن حدود ۱۰۰ کیلومتر از مسیر ریلی بین استانهای جنوبی و شمالغرب کاهش مییابد.
به گفته هوشنگ بازوند پروژه راهآهن دورود ـ بروجرد ـ ملایر با اعتباری بالغ بر ۱.۵ همت در دست اجراست و امسال نیز برای سرعتبخشی به عملیات، تامین ریل و مصالح در دستور کار قرار گرفته است، این پروژه علاوه بر توسعه حملونقل ریلی، موجب رونق اقتصادی در محورهای صنعتی و کشاورزی لرستان خواهد شد.
راه آهن بروجرد شاخه ای از راه آهن دورود – خرمآباد به بروجرد است که از منطقه دینارآباد بخش شیروان شروع و تا کنار دانشگاه آزاد در منطقه فیال بروجرد به طول ۲۷ کیلومتر ادامه دارد که به علت کوهستانی بودن دارای ۳۰ دهنه پل و آبراه است که از این تعداد ۱۰ عدد پل با دهنه های قابل توجه قرار دارد.
حدود ۲ میلیون متر مکعب خاک برداری در مسیر راه آهن بروجرد قرار دارد که مقداری از آن انجام شده و برای ساخت این مسیر ریلی حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که قرارداد احداث آن با قرارگاه خاتم بسته شده ولی به دلیل نداشتن اعتبار قسمت هایی از آن تعطیل است.
طرح راه آهن دورود – بروجرد و غرب کشور فاصله ریلی استانهای خوزستان و لرستان با استانهای همدان، کرمانشاه و کردستان را حدود ۱۰۰ کیلومتر کاهش میدهد و سبب بهبود شرایط ترابری در منطقه به ویژه در فصول سرد سال با توجه به کوهستانی بودن این کریدور خواهد شد.
چهار تقاطع غیرهمسطح به ارزش ۱۶ هزار میلیارد ریال در میدان امام خمینی(ره)، میدان شهید دستجردی، میدان نواب و میدان سردار سلیمانی اجرا میشود و بر اساس قرارداد، مدت زمان اجرای این پروژهها ۲۴ ماه تعیین شده است که قرارگاه خاتمالانبیا(ص) تعهد کرده در صورت مهیا بودن شرایط، پروژهها ظرف ۱۸ ماه تکمیل و بهرهبرداری شود.