به گزارش تاج خبر، احمدرضا اجتهادی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه سال تحصیلی جدید برگزار شد، اظهار داشت: عدالت آموزشی یکی از تأکیدات جدی رئیسجمهور و دولت است و از سال ۱۴۰۳ با دستور دکتر پزشکیان، نهضت توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم در کشور آغاز شد.
وی افزود: از زمان آغاز این طرح تاکنون بیش از ۴۰ جلسه تخصصی در استان قم برگزار شده و هماکنون ۹۰ پروژه آموزشی در قالب ۹۵۰ کلاس درس و با زیربنای بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع در حال اجراست. به لطف حرکتهای انجام شده در این نهضت، رتبه قم در شاخص سرانه آموزشی کشور بهبود یافته و این استان از جایگاه ۲۶ کشور به رتبه هفتم رسیده است.
مدیرکل نوسازی مدارس قم با بیان اینکه قم همواره به دلیل مهاجرپذیری و رشد جمعیت با کمبود فضاهای آموزشی مواجه بوده است، گفت: هدف ما تکمیل بخشی از پروژههای نیمهتمام استان تا آغاز سال تحصیلی جدید است و دستکم ۳۰ پروژه در این مدت به آموزش و پرورش تحویل داده خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت خیرین در این حوزه اظهار کرد: جامعه خیرین مدرسهساز استان قم که بیش از ۴۰۰ عضو دارد و از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرده است، نقش تعیینکنندهای در پیشبرد این نهضت داشته و همچنان بازوی اصلی اجرای پروژهها محسوب میشود.
اجتهادی توجه ویژه به توسعه هنرستانها را یکی از اولویتهای نوسازی مدارس قم دانست و گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه، سهم دانشآموزان هنرستانی باید افزایش یابد و به همین دلیل احداث و تجهیز هنرستانهای فنی و حرفهای در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر احداث مدارس جدید در طرح نهضت ملی مسکن، پروژههای شادابسازی و بهسازی مدارس، نوسازی سیستمهای گرمایشی و سرمایشی، و ایجاد درآمد پایدار برای مدارس از طریق فضاهای تجاری و انرژی خورشیدی نیز دنبال میشود.
مدیرکل نوسازی مدارس قم در پایان با قدردانی از مشارکت خیرین گفت: تأمین زمین برای احداث مدارس جدید و توجه به مولدسازی داراییهای آموزش و پرورش، از مهمترین نیازهای استان برای ادامه این مسیر است.