به گزارش تاج خبر، ۱۷ می سال ۱۸۶۵ «اتحادیه تلگرافی بینالمللی» در پاریس تشکیل و اولین پروتکل تلگراف امضا شد و به همین مناسبت این روز برابر با ۲۷ اردیبهشتماه روز جهانی «ارتباطات و روابط عمومی» نامگذاری شده است،
مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت: اعتماد عمومی، میراث گرانبهای روابط عمومی است
حسین کرمانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت بهداشت، در پیامی به مناسبت روز روابط عمومی با قدردانی از تلاشهای خستگیناپذیر فعالان این حوزه، روابط عمومی را قلب تپنده ارتباطات سلامت، سنگر مقابله با شایعات، و حامی آگاهیبخشی در روزهای بحران توصیف و با اشاره به دستاوردهایی همچون مدیریت اطلاعرسانی در دوران کرونا و پویشهای پیشگیرانه، بر لزوم استمرار خلاقیت، صداقت و همافزایی در مسیر ارتقای سلامت عمومی تأکید کرد.
وی با تجلیل از تلاش های نیروهای روابط عمومی در مجموعه وزارت بهداشت، افزود: این روز متعلق به کسانی است که با قلم، صداقت و خلاقیت خود، پل ارتباطی بین وزارت بهداشت و مردم ایران هستند، باید از تک تک شما که در سختترین شرایط، پرچم رسالت سلامت را برافراشته نگه داشتهاید، تشکر کنیم.
در پیام کرمانپور آمده است: یادآور ایام سخت کرونا در روزهایی که جهان درگیر ترس و ابهام بود، شما در خط مقدم اطلاعرسانی، جانفشانی کادر سلامت و اقدامات مویرگی روابط عمومیها را تا دورترین بیمارستانها و مراکز بهداشتی کشور به تصویر کشیدید. قدردان تلاشتان هستیم که نه تنها پیامهای حیاتی را منتشر کردید، بلکه امید را در دل جامعه زنده نگه داشتید.
به گفته مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، پویش «نه به تصادف!» و کاهش ۳ درصدی مرگومیر ترافیکی ثمره همکاری شما در اطلاعرسانی پیشگیرانه، امروز در آمار پزشکی قانونی به بار نشسته است، این موفقیت، نمادی از تأثیر روابط عمومی در نجات جان انسانها و تقویت مرجعیت سلامت در جامعه است.
وی تاکید کرد: روابط عمومی؛ سنگر مقابله با شایعات و بیماریهای غیرواگیر از دیابت تا بیماریهای قلبی و عروقی و بیماریهای نادر، شما با انتشار اطلاعات دستاول و سریع، مانع گسترش شبهعلم و اخبار کذب شدید. این همان رسالتی است که سلامت جامعه را از گزند جهل حفظ میکند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: رسانههای محلی؛ رکن رکین دموکراسی با حمایت از رسانههای محلی و صداوسیما، پیام سلامت را به درستی به گوش مردم برسانید. برنامهریزی منظم و تعامل سازنده با آنها را در اولویت قرار دهید.
وی صداقت را قلب تپنده روابط عمومی و اعتماد عمومی را میراث گرانبهای روابط عمومی عنوان کرده و افزوده است: روابط عمومی، تنها یک شغل نیست و یک «رسالت» است.
نقش حیانی روابط عمومی در ارتقای آگاهی عمومی
پیام فرزینرحیم نظری مدیرکل دفتر روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر هم با تأکید بر «نقش حیاتی روابط عمومیها در ارتقای آگاهی عمومی و ایجاد پیوندهای موثر میان سازمانها و مخاطبان»، از تلاشهای بیوقفه فعالان این عرصه قدردانی کرد.
نظری در پیامی به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات اظهار کرد: امروز، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، فرصتی استثنایی برای تقدیر از زحمات مداوم و تاثیرگذار تمامی دستاندرکاران این حوزه میباشد. در دنیای پیچیده و پرسرعت امروز، روابط عمومی به عنوان عامل کلیدی در شکلدهی به افکار عمومی و ایجاد پیوندهای موثر میان سازمانها و مخاطبان شناخته میشود.
فعالان این عرصه با تواناییهای منحصر به فرد خود، فضایی پویا و شفاف برای گفتوگو و تبادل نظر ایجاد میکنند و نقشی اساسی در حفظ هویت و اعتبار سازمانها ایفا مینمایند. این تلاشهای بیوقفه نه تنها موجب افزایش اعتماد عمومی میشود، بلکه میتواند در دستیابی به اهدافی که برای بهبود جامعه و روابط انسانی مهم هستند، کمک کند. به عبارت دیگر، موفقیتهای روابط عمومی نه تنها برای سازمان مفید است، بلکه به ارتقای کیفیت زندگی و ارتباطات در جامعه نیز کمک میکند.