قدرت اله ولدی روز چهارشنبه در پاسخگویی به مطالبات مردم در سامانه سامد استانداری لرستان اظهار کرد: همه مسوولان موظفند خدمترسانی به مردم را در اولویت قرار دهند و رضایتمندی مردم، بهترین شاخص برای سنجش موفقیت و کارآمدی مدیران است.
وی افزود: توجه به مسائل مردم و رسیدگی به خواستههای آنها وظیفهای است که هیچگاه نباید به فراموشی سپرده شود و اگر مردم احساس کنند درخواستهایشان جدی گرفته نمیشود، اعتماد آنان به نظام اداری و مدیریتی خدشهدار خواهد شد.
معاون استاندار یادآور شد: مسوولان باید همواره تلاش کنند با مردم در تماس باشند و نیازها و مشکلات آنان را از کانالهای مختلف، مانند سامانه سامد، ملاقاتهای مردمی و حضور در مناطق مختلف شهری و روستایی بشنوند.
ولدی اضافه کرد: پاسخگویی به مردم و تلاش برای حل مشکلات آنان، وظیفه قانونی و اخلاقی است و همه مدیران باید این اصل را در راس برنامههای خود قرار دهند.
وی در خصوص مشکلات مطرح شده از جانب مردم در این ارتباط تلفنی ادامه داد: از جمله مشکلات مطرح شده از سوی مردم مربوط به طرح اقدام ملی مسکن، وام فرزندآوری و مشکلات شهرداری و زیرساختی است که توجه و اهمیت دادن به این موضوعات یکی از اولویتهای اصلی مدیران شهرستان است.
فرماندار بروجرد افزود: در حوزه مسکن، اقدامات لازم برای تامین زمین و تسریع در فرآیند تشکیل پرونده و واگذاری واحدها در حال انجام است و امیدواریم با همکاری دستگاههای مرتبط، مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.
ولدی همچنین، در خصوص وام فرزندآوری، پیگیریها و تعامل با بانکها و دیگر نهادهای مرتبط برای تسهیل روند دریافت وام و رفع موانع اداری در دست انجام است، گفت: حمایت از خانوادهها و تسهیل شرایط زندگی جوانان و خانوادههای دارای چندفرزند، اولویتی جدی و حیاتی در برنامهریزی شهرستان محسوب میشود.
وی تاکید کرد: تمام ادارات مرتبط موظف به پیگیری جدی این مطالبات هستند و از هیچ تلاشی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد شد.
به گزارش تاج خبر، مردم بروجرد روز چهارشنبه طی تماس با سامانه سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت) مشکلات، انتقادات و درخواستهای خود را با معاون استاندار و فرماندار بروجرد بهصورت مستقیم و بدون واسطه مطرح کردند.
هدف شنیدن صدای مردم، حل مشکلات آنان و تسهیل در ارتباط مستقیم شهروندان با مسوولان بود تا در سامانه سامد زمینه ای برای بیان پیشنهادات، انتقادات، شکایات، طرحها و ایدههای مردم ایجاد شود.
فرماندار بروجرد به مدت حدود ۲ ساعت به تماسهای تلفنی شهروندان پاسخ داد و تلاش کرد دغدغهها و مشکلات آنان را با جدیت بررسی کند.
موضوعات مطرحشده در این تماسها طیف گستردهای از درخواستها و مطالبات مردمی را شامل مسائل شهری و معیشتی گرفته تا مشکلات اداری و اجتماعی شامل شد.
در روزگاری که خواستههای مردم متنوعتر و پیچیدگی مسائل بیشتر شده است، نقش مسوولان در ایجاد ارتباطی دوسویه و موثر با شهروندان اهمیتی دوچندان یافته است.
تجربه برگزاری چنین ارتباطات مستقیم میان مردم و مسوولان، مانند پاسخگویی فرماندار بروجرد به تماسهای تلفنی شهروندان، نمادی از عزم نظام مدیریت محلی در شفافسازی روندها و توجه جدی به مطالبات مردمی است، حرکت در این مسیر، نه تنها میتواند موجب جلب رضایت عمومی شود، بلکه اعتماد مردم به مسوولان و نهادهای دولتی را نیز تقویت خواهد کرد.