یکی از مهمترین برنامههای دانشگاه، سرانه و افزایش ۲ برابری دانشجویان است
تاج خبر/یزدعرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفهای کشور گفت: برای به روزرسانی، تجهیز و تعمیر کارگاههای این مرکز آموزشی پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در حال رایزنی برای تامین این مبلغ هستیم.وی در جمع خبرنگاران استان یزد تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه را ۱۸۰ هزار نفر بیان کرد […]
تاج خبر/یزدعرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفهای کشور گفت: برای به روزرسانی، تجهیز و تعمیر کارگاههای این مرکز آموزشی پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در حال رایزنی برای تامین این مبلغ هستیم.وی در جمع خبرنگاران استان یزد تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه را ۱۸۰ هزار نفر بیان کرد که این تعداد دانشجو در ۱۵۰ رشته و ۲ هزار و ۵۰۰ کد رشته شامل مکانیک ، عمران ،برق، طراحی مد و لباس ، رشته های هنری و معماری و غیره مشغول به تحصیل هستند .رئیس دانشگاه فنی و حرفهای کشور گفت: اینکه آموزش های های فنی و حرفهای برخلاف آموزش های نظری بسیار هزینهبر و گران هستند اظهار کرد: سرانه بودجه کنونی آموزش دانشجویان مهارتی حدود یک سوم دانشجویان نظری است و یکی از مهمترین برنامههای این دانشگاه، اصلاح این سرانه و افزایش آن تا ۲ برابر سرانه دانشجویان نظری است.خسرویان بیان نمود: هم اکنون برای دانشجویان مهارتی هشت هزار و ۵۰۰ تومان در روز و برای دانشجویان آموزشهای نظری حدود ۲۱ هزار تومان است که افزایش این سرانه در تحقق اهداف برنامه ششم توسعه که می گوید ۳۰ درصد آموزشها باید به صورت مهارتی باشد موثر است.وی یکی از اقدامات مدنظر در نقشه راه تحول دانشگاه فنی و حرفه ای را اهتمام به زنجیرههای قبل و بعد از اموزش دانست و گفت: این امر نیازمند تدوین اطلس نظام شغلی و مهارتی کشور است زیرا که در صورت بی توجهی به این حوزه شاید برخی آموزشهای مهارتی در دهههای آینده کارایی لازم را نداشته باشد که مقدمات راه اندازی رصد خانه مهارتی فراهم شده که امیدواریم تا پایان سال تحصیلی آینده افتتاح شود که در این مرکز اطلاعات کامل و دقیق نیاز بازار رصد می شود وبنابراین برخی افراد با وجود فراگیری آموزشهای مهارتی بیکار هستند و در واقع در طرح رصدخانه مهارت، نیاز بازار کار و تناسب مهارتهای ارایه شده با نیاز بازار کار مورد بررسی قرار میگیرد.خسرویان ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با نهادهای مرتبط با حوزههای مهارتی را حائز اهمیت خواند و گفت: در صورت نبود این تعامل ممکن است بسیاری از آموزشهای مهارتی هیچ همگرایی با مشاغل آینده نداشته باشد و فعالیت در زمینه آموزشهای مهارتی نتیجهبخش نباشد زیرا فهم ما از نظام مهارتی صرفا آموزشهای سخت و ماشینی نیست بلکه تلاش داریم در حلقههای میانی این بخشهای اموزشی نیز تربیت نیروی تکنسین را داشته باشیم.
لینک کوتاه : https://tajkhabar.ir/?p=25036
- ارسال توسط : مهدی زکی پور
- 7 بازدید