• امروز : چهارشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 23 April - 2025
1

«سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران » ازحرف تاعمل+دستورالعمل سامانه

  • کد خبر : 15446
  • 15 آبان 1399 - 7:08
«سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران » ازحرف تاعمل+دستورالعمل سامانه

تاج خبر به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از سازمان اداری و استخدامی، سازمان اداری و استخدامی کشور با انتشار جوابیه‌ای با واکنش به یک گزارش خبرگزاری فارس درباره سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران، تأکید کرد که این سامانه هم‌اکنون فعال است. متن کامل جوابیه سازمان اداره و استخدامی را در ادامه می‌خوانید: […]

تاج خبر به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از سازمان اداری و استخدامی، سازمان اداری و استخدامی کشور با انتشار جوابیه‌ای با واکنش به یک گزارش خبرگزاری فارس درباره سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران، تأکید کرد که این سامانه هم‌اکنون فعال است. متن کامل جوابیه سازمان اداره و استخدامی را در ادامه می‌خوانید: «بازگشت به گزارش منتشرشده از سوی آن خبرگزاری در تاریخ ۱۱‏/۸‏/۹۹ با تیتر«تراژدی ثبت حقوق مدیران در دولت تدبیر و امید به کجا رسید؟»، صرف نظر از بخش عمده گزارش که به بیان ماوقع آنچه از آن به عنوان حقوق‌های نامتعارف یا نجومی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ یاد می‌شود ‏- که در زمان خود توضیحات لازم ارائه شده و اقدامات ضروری صورت گرفته است ‏- می‌پردازد، درخصوص آن بخش از گزارش که به نکاتی درباره سامانه ثبت حقوق و مزایا اشاره می‌کند، توضیحات زیر ارائه می‌شود؛ خواهشمند است مطابق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، نسبت به انتشار متن ذیل در آن خبرگزاری اقدام فرمایید. ۱. در اجرای تکلیف مقرر در ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، سامانه‌ ثبت حقوق و مزایا از ابتدای سال ۱۳۹۷ توسط این سازمان راه‌اندازی شده و کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول، مکلفند اطلاعات کلیه اقلام پرداختی مقامات، رؤسا و مدیران و کارکنان را در سامانه ثبت حقوق و مزایای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه وارد نمایند تا امکان ایجاد دسترسی برای دستگاه‌های نظارتی فراهم شود. ۲. باتوجه به اقدامات صورت‌پذیرفته، هیئت محترم وزیران نیز طی مصوبه شماره ۹۹۱۴۵‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/ت۵۵۲۲۳ﻫ مورخ ۲۸‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۷‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۱۳۹۷ مقرر نمود کلیه دستگاه‌های اجرایی با مسئولیت بالاترین مقام (مقام مجاز هزینه) براساس ترتیباتی که سازمان اداری و استخدامی کشور مشخص نموده است، نسبت به ثبت اطلاعات کلیه پرداخت‌های مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان خود در سامانه اقدام کنند. ۳. همچنین به موجب بند (۲) تصویب‌نامه مورد اشاره، این سازمان موظف شد پیگیری لازم در خصوص ثبت اقلام پرداختی به کلیه مقامات، رؤسا، مدیران و هم‌ترازان آنان را در سامانه ثبت حقوق و مزایا به عمل آورد و مراتب را به هیئت محترم وزیران گزارش کند که در این خصوص پیگیری‌ها و گزارش‌های دوره‌ای متعددی از سال ۱۳۹۷ تا کنون به صورت مکاتبه رسمی با رؤسای محترم قوای سه‌گانه، دفترمقام معظم رهبری، کلیه وزرا و رؤسای سازمان‌های مستقل صورت گرفته است. ۴. ضمن آن‌که به موجب تبصره (۱) ماده (۲۹) قانون مذکور دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور مکلفند طبق وظایف و اختیارات قانونی خود اطلاعات مربوط به پرداخت‌های مندرج در سامانه ثبت حقوق و مزایای موضوع این ماده را در اسرع وقت به منظور بازگرداندن وجوه پرداخت‌شده رسیدگی کنند و درصورتی‌که مبالغی برخلاف قوانین به افراد موضوع این ماده پرداخت شده باشد، اقدامات قانونی لازم را به‌ عمل آورند که در این خصوص نیز دسترسی برخط به اطلاعات مندرج در سامانه ثبت حقوق و مزایا، در اختیار دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور،وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفته است. لذا، برخلاف برداشت آن خبرگزاری، سامانه حقوق و مزایا مستقر و فعال بوده و اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی که در آن بارگذاری می‌شود، می‌تواند مورد رصد و نظارت دستگاه‌های نظارتی و ستادی قرار گیرد. البته تعدادی از دستگاه‌ها که عمدتاً از دستگاه‌های وابسته به سایر قوا و ارکان کشور هستند، همکاری لازم در بارگذاری و ورود اطلاعات پرداخت‌های کارکنان خود نداشته و عملاً سامانه به دستگاه‌های اجرایی وابسته به قوه مجریه منحصر شده است که پیگیری لازم برای عمل به تکالیف مقرر قانونی از سوی دستگاه‌های مزبور ادامه دارد.————————————————————————————————————————————————————————————دستورالعمل سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، مدیران و کارکنان دولتی (بخشنامه شماره ۶۶۱۱۱ مورخ ۱۸/۰۲/۱۳۹۷ سازمان اداری و استخدامی کشور) بخشنامه در فرمت پی‌دی‌افبخشنامه به تمامی دستگاه های اجرایی مشمول ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایراندر اجرای ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، رؤسا، مدیران و کارمندان دستگاه‌ های اجرایی توسط این سازمان طراحی، راه اندازی و آماده ورود اطلاعات است. دستگاه ‌های اجرایی مشمول ماده یاد شده موظفند حداکثر ظرف مدت (۱۰) روز از تاریخ ابلاغ این بخشنامه نماینده ذیصلاح و تام الاختیار خود را برای اخذ نام کاربری و شناسه عبور سامانه به مراجع مشخص شده در دستورالعمل پیوست، معرفی و با مراجعه به آدرس اینترنتی سازمان اداری و استخدامی (www.aro.gov.ir) قالب اطلاعات کلیه اقلام پرداختی (شامل حقوق، فوق‌‌العاده‌ها، هزینه‌ها، کمک‌هزینه‌ها، کارانه، پرداخت‌های غیرماهانه و مزایای ناخالص پرداختی ماهانه اعم از مستمر و غیرمستمر، نقدی و غیرنقدی و سایر مزایا به مقامات، مدیران و کارکنان خود) را از سامانه مذکور دریافت و پس از استقرار در سامانه اطلاعاتی دستگاه، نسبت به ورود، تکمیل و ثبت اطلاعات اقلام پرداختی از ابتدای سال ۱۳۹۷ در آن اقدام نمایند. دستگاه های اجرایی باید اطلاعات ثبت شده در سامانه اطلاعاتی خود را در بازه زمانی مشخص شده در دستورالعمل در سامانه حقوق و مزایای این سازمان نیز بار گذاری نمایند. نحوه دسترسی دستگاه ‌های نظارتی و دسترسی عمومی به اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای پرداختی به مقامات، رؤسا و مدیران و سطوح آنها، پس از طی دوره آزمایشی و انجام اصلاحات احتمالی سامانه از طرف هیات وزیران اعلام خواهد شد.مسئولیت حسن اجرای مفاد این بخشنامه و مراقبت از صحت و دقت ورود اطلاعات کلیه اقلام حقوق و مزایای پرداختی مطابق بند الف ماده مذکور به عهده ذیحساب‏/ مدیر مالی و بالاترین مقام مجاز هزینه‌ دستگاه اجرایی خواهد بود. جمشید انصاری- معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشوردستورالعمل سامانه ثبت حقوق و مزایا موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایرانالف- اختصارات:سازمان: سازمان اداری و استخدامی کشورماده (۲۹): ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایراندستگاه: دستگاه های اجرایی مشمول ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایرانسامانه: سامانه ثبت حقوق و مزایای طراحی شده از سوی سازمان اداری واستخدامی کشورب- فرایند ورود به سامانهب-۱) فرایند ورود اطلاعات و بهره برداری از سامانه به شرح زیر است:۱- معرفی نماینده ذی صلاح و تام الاختیار دستگاه به عنوان راهبر سامانه از سوی بالاترین مقام مجاز هزینه به صورت کتبی به مراجع تعیین شده در این دستورالعمل۲- دریافت نام کاربری و شناسه عبور از مراجع تعیین شده۳- ورود به سامانه از طریق مراجعه به بخش خدمات الکترونیکی سایت سازمان به آدرس www.aro.gov.ir4- تغییر شناسه عبور بلافاصله پس از اولین ورود به سامانه۵- معرفی نقش های بالاترین مقام دستگاه اجرایی و بالاترین مقام مجاز هزینه دستگاه با تکمیل اقلام اطلاعاتی تعبیه شده در سامانه و اختصاص نام کاربری و شناسه عبور به آنان۶- معرفی و ایجاد نام کاربری و شناسه عبور برای نمایندگان دستگاه های وابسته یا تابعه عنداللزوم۷- دریافت قالب اطلاعات مربوط به حقوق و مزایا از سامانه و استقرار آن در سامانه اطلاعاتی دستگاه مربوطه۸- ورود اطلاعات حقوق و مزایای کلیه مشولین در بازه زمانی بیست و پنجم هر ماه تا حداکثر پنجم ماه بعد مبتنی بر قالب اطلاعات اقلام پرداختی در سامانه اطلاعاتی دستگاه۹- بارگذاری اطلاعات حقوق و مزایای کلیه مشمولین در سامانه سازمان از ابتدای سال ۱۳۹۷ب-۲) اعطای نام کاربری و شناسه عبور دستگاه های مشمول، به ترتیب زیر خواهد بود:دفتر مقام معظم رهبری، وزارتخانه ها، سازمان های مستقل زیرنظر رییس جمهور، شورای نگهبان قانون اساسی، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، قرارگاه های سازندگی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی از طریق سازمان اداری و استخدامی کشوربنیادها، نهادها و مؤسساتی که زیر نظر ولی فقیه اداره می شوند، از طریق دفتر مقام معظم رهبریسازمان ها و مؤسسات وابسته به قوه قضاییه از طریق وزارت دادگسترینمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان ها و مراکز وابسته به مجلس شورای اسلامی از طریق هیأت رییسه مجلسشرکت ها و مؤسسات وابسته و تابعه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایرانسازمان ها، مؤسسات و ادارات وابسته و تابعه دستگاه های اجرایی (ملی و استانی) از طریق دستگاه های اجرایی اصلی مربوطهدانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری از طریق وزارتخانه مربوطدانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق وزارتخانه مربوطشهرداریهای سراسر کشرو از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشوربانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری دولتی و شرکت های بیمه دولتی از طریق وزارت امور اقتصادی و داراییشرکت های دولتی و دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است (اعم از اینکه قانون خاص خود را داشته باشند و یا از قوانین و مقررات عام تبعیت کنند) و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از طریق وزارتخانه مربوطتوضیح: دستگاه هایی که مشمول ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بوده و نام آنها ذکر نشده، باید حداکثر ظرف مدت ده روز از تاریخ صدور بخشنامه نماینده ذیصلاح و تام الاختیار خود را به صورت مکتوب برای اخذ نام کاربری و شناسه عبور به سازمان اداری و استخدامی کشور (مرکز هوشمندسازی و فنآوری اطلاعات) معرفی نمایند.ج- سطوح دسترسی:بالاترین مقام دستگاه اجرایی: دسترسی این نقش برای مشاهده اطلاعات و گزارش های موجود آن دستگاه برای نظارت عالیه بر فرایند اجرای حکم ماده (۲۹) تعریف می گردد.بالاترین مقام مجاز هزینه دستگاه اجرایی: دسترسی این نقش برای مشاهده، کنترل و تأیید صحت اطلاعات بارگذاری شده آن دستگاه تعریف می شود.نماینده ذیصلاح و تام الاختیار دستگاه اجرایی: دسترسی این نقش برای تعامل با سازمان، مشاهده و کنترل قوانین، تکمیل فایل های مورد نیاز و بارگذاری اطلاعات، تعریف نقش ها، معرفی و ایجاد نام کاربری و شناسه عبور برای نمایندگان دستگاه تابعه و وابسته و مدیریت و راهبری سامانه در دستگاه تعریف می گردد.در پایان خاطر نشان می سازد، اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه استفاده و کار با سامانه در راهنمای سامانه ارائه شده است که پس از ورود به سامانه در دسترس می باشد. همچنین، کاربران این سامانه در صورت وجود هر گونه ابهام در نحوه اجرا می توانند برای طرح سؤال و رفع ابهام با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایند:۱- پاسخگویی به سؤالات در خصوص قوانین و مقررات، اقلام پرداختی مورد نظر برای ثبت در سامانه و کسور قانونی از طریق شماره: ۵۵۳۱۲۱۳۹-۰۲۱ ۲- پاسخگویی به سؤالات فنی سامانه از طریق شماره: ۸۵۳۵۱۳۰۰-
لینک کوتاه : https://tajkhabar.ir/?p=15446

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.